XIII Seminari “Ramon Massaguer” d’actualització jurídica i dret local 2025

Area:

Vegeu programa adjunt

El seminari s’adreça fonamentalment a les persones que desenvolupen funcions de secretaria i intervenció, i també als tècnics de l’Administració local de la demarcació de Girona.

Enguany hi haurà 7 sessions de formació en modalitat presencial.

Dates: 28 de març, 11 d’abril, 9 de maig, 20 de juny, 26 de setembre, 24 d’octubre i 21 de novembre de 2025
Horari: de 9.00 a 13.30 h, amb un total de 28 hores lectives.

Per accedir als nostres cursos de formació cal que les vostres dades estiguin actualitzades a «El meu compte» del Portal de formació.

Per obtenir el certificat d’assistència, cal haver assistit al 80 % de les hores totals del seminari.
AF:100

Objectiu

L’objectiu d’aquest seminari és analitzar temes d’actualització juridicoeconòmica, fent especial èmfasi en les darreres modificacions legals i jurisprudencials que afecten les entitats locals, per tal de facilitar la tasca diària al personal dels ajuntaments de la demarcació de Girona.

L’estructura del seminari pretén generar un fòrum en què els assistents debatin sobre els temes tractats.

Organització

L’organització és a càrrec de la Diputació de Girona, en col·laboració amb l’Associació Catalana de Municipis, en el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) per al 2025. Enguany s’estableixen 7 sessions de formació en modalitat presencial, en horari de 9.00 a 13.30 h, amb un total de 28 hores lectives.

 

Programa de les sessions

  • Benvinguda del president o de la persona en qui delegui.
  • Presentació dels docents.
  • Ponències sobre la matèria objecte de la sessió.
  • Precs i preguntes.

 

Programa de les sessions

  • Benvinguda del president o de la persona en qui delegui.
  • Presentació dels docents.
  • Ponències sobre la matèria objecte de la sessió.
  • Precs i preguntes.

 

Programa i calendari de les sessions

Primera sessió: SESSIÓ INAUGURAL_ 28/03/2025

«Novetats sobre el règim local general. Organització i funcionament dels òrgans col·legiats»

Sra. Carmen Alonso Higuera, secretària general de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat.

 

Segona sessió: 11/04/2025

«Deu anys de la Directiva 2014/24/UE de concessions: valoració, reptes i experiències»

Sra. Eugenia López Mora, lletrada de la Generalitat de Catalunya, professora associada de dret administratiu de la Universitat de Barcelona.

 

Tercera sessió: 09/05/2025

«Els contractes patrimonials dels ens locals: aspectes conflictius»

Sr. Alfred Lacasa i Tribó, secretari general de l’Ajuntament de Blanes.

«Les mutacions demanials»

Sr. Josep Geli Martí, cap del servei de Secretaria, Administració General i Organització del Consorci d’Aigües Costa-Brava Girona.

Taula rodona amb els ponents

Coordina la Sra. Esther Perxés i Camps, cap del servei de Patrimoni de la Diputació de Girona.

 

Quarta sessió: 20/06/2025

«El dret d’accés a la informació pública als 10 anys de l’entrada en vigor de les lleis de transparència» 

«Síndic de greuges. Avaluació en matèria de publicitat activa, el dret d’accés i les cartes de serveis»

Sra. Ruth Cortés Alberola, assessora tècnica del Síndic de Greuges.

«Resolucions destacades dictades per la GAIP en relació amb l’accés a la informació pública»

Sra. Iolanda Pineda Balló, presidenta de la GAIP (Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública).

 

Cinquena sessió: 26/09/2025

«L’execució del contracte d’obres i les seves problemàtiques»

Sra. Isabel Valverde Ruiz, cap d’Àmbit de Contractació de l’Institut Català del sòl (INCASÒL).

Presentació de la Instrucció de recepció i liquidació dels contractes de la Diputació de Girona

Sr. Jordi Brunet i Badosa, cap de Compra Pública de la Diputació de Girona.

 

Sisena sessió: 24/10/2025

«La transformació digital, les eines emergents i les noves propostes normatives. Reptes i desafiaments per a la gestió de recursos humans a l’Administració local»

Sr. Miquel Salvador Serna, professor titular del Departament de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat Pompeu Fabra.

 

Setena sessió. 21/11/2025

«L’informe resum de control intern: la peça clau per tancar el cicle de control intern anual»

Sra. Maria José Gabela García, subdirectora general adjunta de Estudios y Coordinación de la Intervención General de la Administración del Estado.

«Principals pronunciaments del Tribunal de Comptes sobre la responsabilitat comptable en l’àmbit local»

Sr. Rafael Entrena Fabré, soci i director d’Entrena & Santín Abogados.

 

Gratuït

:
03/03/2025 00:00 - 27/03/2025 12:00
:
28/03/2025 - 21/11/2025
:
28
:
Curs presencial
:
Hotel Carlemany - Sala Catalunya - Plaça Miquel Santaló i Pavorell, 1, 17002 Girona
Girona, Gironès