Curs de Nivell Superior de Llengua Catalana (C2) 2024

Temàtica:

Roger Vilà Padró (CPNL)

Treballadors de l’Administració local de l’àmbit territorial de la Diputació de Girona que siguin funcionaris o laborals fixos i que duguin a terme tasques i activitats lingüístiques complexes, tant en les comunicacions orals com en les escrites.

Del 30 de setembre de 2024 al 6 de juny de 2025
La prova final tindrà lloc entre el 4 i el 6 de juny de 2025

Dedicació al curs: 3 hores setmanals

Modalitat del curs: En línia asíncron
Lloc: Aula Moodle del CPNL


TERMINIS QUE CAL TENIR EN COMPTE:

5/9/2024: Es tanca el període d’inscripció.
9/9/2024: S'elabora la llista definitiva de 1) admesos, 2) persones en reserva i 3) exclosos. S'informa les persones de la llista que han estat admeses.
10 i 11/9/2024: Termini de presentació de documents: les persones admeses hauran d'accedir al Moodle de la Diputació per emplenar la fitxa d’inscripció al C2 i presentar l’acreditació del C1 (requisit necessari per accedir al curs). Aquells qui no ho hagin acreditat dins del termini establert, quedaran exclosos del curs.
12 i 13/9/2204: S’obre un nou període de presentació de documentació (certificat C1 i fitxa inscripció), si escau, per a les persones inscrites que han quedat en reserva.
30/9/2024: Comença el curs.

Aforament: 20 alumnes

Ens promotor de l’acció formativa: Diputació de Girona

Ens que duu a terme l’acció formativa: Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL)

Objectius del curs: Que els alumnes adquireixin competències i habilitats lingüístiques avançades que els permetin comunicar-se, tant oralment com per escrit, amb un grau elevat d’excel·lència.

Continguts del curs:

1. Habilitats comunicatives

Localitzar i interpretar de manera efectiva i crítica informació en diferents codis (text, hipertext, elements icònics…) tant de fonts orals com escrites.
Extreure les idees principals de textos orals i escrits i utilitzar tècniques per reformular i generar idees a partir de la informació de diverses fonts.
Aplicar tècniques per organitzar les idees i preparar un guió per fer qualsevol tipus de producció oral o escrita.
Reconèixer i aplicar els aspectes que fan que un text, tant oral com escrit, sigui eficaç i atractiu.
Escollir els arguments adequats per elaborar un text argumentatiu, tant oral com escrit.
Consolidar estratègies per parlar en públic.
Intervenir en una taula rodona: exposar informació i defensar la posició personal per convèncer, persuadir, dirigir, etc.
Oferir una roda de premsa: exposar informació de manera objectiva en un parlament breu.
Reconèixer diferents gèneres periodístics, identificar l’estructura d’una notícia i d’un article d’opinió.
Analitzar la tipologia textual, el to i el punt de vista d’un apunt en un blog.
Reconèixer i explorar les característiques dels textos descriptius.
Identificar i analitzar ressenyes literàries.
Redactar textos i articles informatius.
Elaborar articles d’opinió, entrades per a un blog i altres textos argumentatius. Valorar l’eficàcia dels arguments seleccionats.
Escriure textos descriptius, informes, ressenyes literàries i reportatges interpretatius.

2. Morfosintaxi
Adjectius: ús, flexió de gènere i nombre i casos especials.
Verbs: errors freqüents en verbs pronominals i usos incorrectes del gerundi.
Connectors textuals i usos de què/queper/per a perquè/per què/per a què.
Pronoms relatius i ús dels possessius.
Pronoms febles: combinacions de dos pronoms, combinacions especials permeses i pleonasmes.
Puntuació: justificació del paràgraf i aprofundiment en l’ús dels signes de puntuació.
Variació lingüística (varietats històriques, geogràfiques, socials i registres) i llengua estàndard.
Recursos de cortesia lingüística.
Convencions gràfiques: abreviacions usuals, ús de majúscules i minúscules, i ús de la cursiva i la negreta.
3. Lèxic
Recursos i riquesa lèxica.
Precisió lèxica i mots jòquer.
Neologismes.
Eixos temàtics:
  ○ Llengua i cultura, lectura i literatura.
  ○ Societat: immigració, acolliment, integració i interculturalitat.
  ○ Turisme: escapades, viatges sostenibles i gastronomia.
  ○ Serveis: centres municipals, serveis educatius, associacions de veïns…
  ○ Cooperació i desenvolupament.
(Durant el curs, tots els continguts es treballaran de manera interrelacionada.).

 

Requisits: Cal acreditar el nivell de suficiència (C1), bé presentant el certificat de la Secretaria de Política Lingüística (o equivalent), o bé mitjançant un certificat expedit per un institut d’educació secundària que garanteixi que s’ha cursat de manera oficial a Catalunya la matèria de llengua catalana dins l’ensenyament obligatori i s’ha obtingut el títol corresponent (vg. ORDRE VCP/491/2009, de 12 de novembre, per la qual es refonen i s’actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística).

Certificació: Certificat de coneixement de català de nivell superior (titulació homologada equivalent a la que expedeix la Secretaria de Política Lingüística).

Avaluació: Suma de l’avaluació del curs, i, per tant, del seguiment de les tasques proposades pel professor (20 %), i de la nota final de la prova d’assoliment (80 %).

Normativa acadèmica: Per a aquest curs regeix la normativa dels cursos de català del Consorci per a la Normalització Lingüística (Normativa dels cursos de català | Normativa | Cursos de català | Consorci per a la Normalització Lingüística – CPNL)

Altra informació d’interès: En inscriure’s en aquest curs, l’alumne adquireix el compromís de seguir-lo fins al final, i en cas d’abandonament, perdrà el dret a matricular-se en el curs durant tres anys consecutius.

Període d’inscripcions: del 24/7/2024 al 5/9/2024

Gratuït

:
23/07/2024 - 05/09/2024
:
30/09/2024 - 06/06/2025
:
90
:
Curs virtual