Jornada sobre la mediació i la convivència en les comunitats de propietaris, i la resposta de la llei davant de l’ocupació irregular d’habitatges 2025

Categoria:

Veure programa als continguts del curs

La jornada està orientada al personal tècnic i administratiu i als càrrecs electes dels ajuntaments i consells comarcals de la demarcació de Girona que tinguin relació amb l’àmbit de l’habitatge.

dimarts, 23 de setembre de 2025
Horari de 9.30h a 13.30h
Organitzat per la Diputació de Girona – Habitatge i el Col·legi d’Administradors de Finques de Girona

AF:80

Si preveieu que un cop inscrits no hi podreu assistir, cal clicar el botó de BAIXA VOLUNTÀRIA, dins del termini d’inscripció (Instruccions: https://formacio.ddgi.cat/faqs/) per tal que puguem oferir la vostra plaça a un altre usuari. En cas contrari, els absentismes seran penalitzats.

Objectius generals

Com a conseqüència de la crisi econòmica, moltes persones es van trobar sobtadament amb dificultats per pagar l’habitatge, i això va comportar, de manera sostinguda i durant gairebé una dècada (del 2008 al 2018), una multiplicació exponencial dels processos d’execució hipotecària i dificultats per accedir al parc públic.

L’augment del parc destinat a polítiques públiques que s’ha incorporat de manera mixta a comunitats de propietaris ha generat alguns conflictes.

En aquest sentit, en col·laboració amb el Col·legi d’Administradors de Finques, volem treballar conjuntament per poder exportar experiències per millorar la convivència i, consegüentment, la gestió del parc destinat a polítiques socials.

Enguany, hem volgut abordar aquest problema juntament amb el fenomen complex de les ocupacions irregulars, que continua mutant, davant la incapacitat de fer-hi front, i que afecta el funcionament de la vida a pobles i ciutats. Tanmateix, la legislació, si bé ja s’ha anat adaptant a possibles actuacions que es poden dur a terme, actualment està en curs de reformulació.

L’objectiu de la jornada és conèixer més bé les opcions de mediació de conflictes en les comunitats de propietaris i repassar, pel que fa a les ocupacions (socials o conflictives), la normativa relativa a les possibles accions que des dels ajuntaments es poden dur a terme i diferents casos pràctics.

 

Programa de la jornada

9.30 – 11.30 h: «Mediació i convivència en comunitats de propietaris: Una visió pràctica des de l’administració de finques per al sector públic»

A càrrec David Font, vocal de la Junta del Col·legi d’Administradors de Finques de Girona

11.30 – 12.00 h: Descans

12.00 – 12.45 h: «Introducció a la problemàtica de les ocupacions irregulars. Motivacions diverses, relació normativa i jurisprudència, i possibles actuacions en el marc legal»

Pablo Feu, advocat

12.45 – 13.30 h: «Experiències d’ens locals davant la gestió de les ocupacions socials»

Míriam Foradada, directora de l’empresa municipal IMPULSVIC, SL, i Anna Aumatell, cap de l’Oficina de Mediació de l’Ajuntament de Vic

Joan Adroher, alcalde de l’Ajuntament de Flaçà, i Jaume Solà, secretari de l’Ajuntament

Moderador: Pablo Feu

13.30 h: Tancament de la jornada

 

S’expedirà un certificat d’assistència als participants que hagin assistit al 80 % del curs.

 

REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE LA DIPUTACIÓ DE GIRONA

QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ

  • Personal dels ens locals de la demarcació de Girona.

CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS

  • Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (p. ex., cos de policia, tècnics d’àrees concretes, etc.) o al nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, la qual cosa s’especificarà en cada activitat.
  • En la resta de casos, se seguirà el criteri d’ordre d’inscripció, d’acord amb l’aforament.

INSCRIPCIONS

  • Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació completades (adreça, municipi, telèfon, etc.).
  • Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu. No s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
  • És necessari introduir ben escrites les dades del DNI i del nom i els dos cognoms, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.

(Si us plau, reviseu el vostre usuari a «El meu compte», a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat), per evitar que se us exclogui de les formacions pels motius esmentats.)

 

CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA

  • Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80 % del curs.
  • En les formacions presencials, els usuaris han de signar el full d’assistència. En les formacions virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que apareixeran en format pregunta a la pantalla de l’usuari en diferents moments de la sessió i que haurà de clicar a mesura que vagin apareixent. També caldrà superar una prova d’assoliment.
  • Cal que els alumnes estiguin degudament acreditats a la plataforma Zoom, amb el nom, els cognoms i l’ens local al qual pertanyen per poder-se identificar. En cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència.
  • Es requereix l’ús d’ordinador —en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils— per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com disposar de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament en la formació.
  • La formalització de la inscripció a un curs comporta que la persona inscrita accepta els requisits d’accés, gravació si és el cas, participació i expedició de certificats anteriors.

Gratuït

:
15/09/2025 00:00 - 22/09/2025 23:59
:
23/09/2025 - 23/09/2025
:
4
:
Curs presencial
:
Aula Magna de Casa Cultura - Pl. Hospital 6, 17002 - Girona
Girona, Gironès