Habilitats de comunicació com a eix de treball i en la participació en reunions de treball (Olot) 2024

Temàtica:
Area:

Ana Viñals Rioja, coach coactiva certificada CPCC i PNL.

Empleat públic
Personal d'ens locals de la demarcació de Girona.

Dates: 10, 17, 24 i 31 de maig de 2024
Horari: de 9.30 h a 13.30 h

AF:25

Objectius del curs: 

  • Conèixer el propi estil relacional i el dels altres per tal de comunicar-se més acuradament i eficientment.
  • Saber comunicar-se argumentant assertivament.
  • Entendre la importància de l’escolta en qualsevol procés de comunicació i aprendre a superar-hi les barreres.
  • Assolir més capacitat d’influència i persuasió.
  • Conèixer el funcionament de les reunions efectives.

 

Continguts del curs   

  • L’art de comunicar-se. Descobreix el teu estil relacional i el dels altres
  • L’art d’argumentar i ser més convincents
  • L’art del llenguatge. La funció persuasiva de les paraules
  • L’art d’escoltar. L’arma secreta de la comunicació
  • Les reunions efectives

 Sessió 1. L’art de comunicar-se. Descobreix el teu estil relacional i el dels altres

Diem les coses de manera diferent i interpretem el que ens diuen de manera també diferent, i és per això que tot sovint es creen petites o grans interpretacions que acaben en malentesos i conflictes que dificulten les nostres relacions. Amb el coneixement del nostre estil relacional i l’estil relacional dels nostres interlocutors, tindrem eines per entendre’ns i comunicar-nos millor amb els altres.

  • Cada estil té associat uns trets: trets d’eficàcia (ens fan funcionar positivament) i trets d’ineficàcia (ens compliquen la vida a nosaltres i als altres).
  • Practicarem amb casos reals i concrets de converses difícils.

Sessió 2. L’art d’argumentar i ser més convincents

Aquesta sessió té un objectiu clar: desenvolupar la competència d’influir en els altres positivament mitjançant la paraula. Per fer-ho, utilitzarem un mètode provat: les tècniques i eines de la retòrica clàssica. Influir o persuadir no és un coneixement teòric sinó un know how, una praxi que s’aprèn tot practicant.

  • Què és un argument? Quins són els bons arguments?
  • Tipus d’arguments. El model: logospathosethos.
  • Argumentar i contraargumentar.

Sessió 3. L’art del llenguatge. La funció persuasiva de les paraules

  • L’ús tàctic del llenguatge: les figures retòriques. Preguntes que no són preguntes.
  • Tipus d’arguments:
    • argumentar mitjançant exemples
    • argumentar mitjançant analogies
    • argumentar mitjançant casos
    • arguments d’autoritat
  • Acabarem la sessió fent un debat competitiu com a terreny de joc per «aprendre tot fent».

Sessió 4. L’art d’escoltar. L’arma secreta de la comunicació

La comunicació té dues cares: parlar i escoltar. Para’t a pensar en la darrera ocasió en què vas adonar-te que el teu interlocutor no t’escoltava amb atenció. Com et vas sentir? Com et va afectar? Escoltar amb atenció plena és com fer una cursa on cal saltar diverses barreres. Prendrem consciència de quines són les barreres que no ens deixen que el missatge de l’altre ens arribi íntegrament.

  • Farem exercicis per descobrir l’efecte que tenen en la qualitat de l’escolta els nostres prejudicis, les nostres prioritats i la jerarquia que ocupem en l’acció comunicativa.
  • Entendrem i practicarem els quatre rols bàsics d’una dinàmica de grup, i l’aportació de l’escolta amb atenció plena al bon desenvolupament d’una reunió de treball.
  • Escoltant atentament no només milloraràs la teva capacitat de retenir informació, sinó que generaràs relacions personals de millor qualitat.

 

S’expedirà un certificat d’assistència als participants que hagin assistit al 80 % del curs.

 

REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE LA DIPUTACIÓ DE GIRONA

QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ

  • Personal dels ens locals de la demarcació de Girona.

CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS

  • Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (p. ex., cos de policia, tècnics d’àrees concretes, etc.) o al nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, la qual cosa s’especificarà en cada activitat.
  • En la resta de casos, se seguirà el criteri d’ordre d’inscripció, d’acord amb l’aforament.

INSCRIPCIONS

  • Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació completades (adreça, municipi, telèfon, etc.).
  • Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu. No s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
  • És necessari introduir ben escrites les dades del DNI i del nom i els dos cognoms, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.

(Si us plau, reviseu el vostre usuari a «El meu compte», a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat), per evitar que se us exclogui de les formacions pels motius esmentats.)

 

CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA

  • Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80 % del curs.
  • En les formacions presencials, els usuaris han de signar el full d’assistència. En les formacions virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que apareixeran en format pregunta a la pantalla de l’usuari en diferents moments de la sessió i que haurà de clicar a mesura que vagin apareixent. També caldrà superar una prova d’assoliment.
  • Cal que els alumnes estiguin degudament acreditats a la plataforma Zoom, amb el nom, els cognoms i l’ens local al qual pertanyen per poder-se identificar. En cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència.
  • Es requereix l’ús d’ordinador —en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils— per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com disposar de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament en la formació.
  • La formalització de la inscripció a un curs comporta que la persona inscrita accepta els requisits d’accés, participació, gravació si és el cas i expedició de certificats anteriors.

 

Gratuït

:
15/04/2024 - 07/05/2024
:
10/05/2024 - 31/05/2024
:
16
:
Curs presencial
:
Sala d’Actes de l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa, Plaça Puig del Roser, núm. 1 d'Olot
Olot, Garrotxa