Avaluació del compliment normatiu en matèria de transparència 2025


Cristina Ureña Rodríguez, tècnica de transparència i bon govern de la Diputació de Girona i Helena Dorca Consultora especialitzada en transparència i bon govern, amb més de 10 anys d'experiència en la implementació i gestió de portals de transparència i accés a la informació. Fundadora d'HDAdvice, assessora a administracions públiques en la millora de la comunicació institucional i la rendició de comptes.

Administratius i tècnics d'ens locals de la demarcació de Girona que gestionen el portal de transparència.

Curs en línia, que consta per una banda la modalitat asíncrona amb aula virtual i per l'altra, tres sessions síncrones mitjançant l'eina Zoom.

Dates del curs: El curs s'inicia a la plataforma Moodle i té una durada de 30h des del 7 al 31 d'octubre de 2025.

A banda, s'ha d'assistir a les sessions síncrones en format videoconferència a través de la plataforma Zoom, els dies 07/10/25, 14/10/25 i 21/10/25 de 10:00h a 13:30h..
Els admesos disposareu de l'enllaç al Moodle el mateix dia del curs, informació de com accedir-hi: https://formacio.ddgi.cat/faqs/

AF:30

Si preveieu que un cop inscrits no hi podreu assistir, cal clicar el botó de BAIXA VOLUNTÀRIA, dins del termini d'inscripció (Instruccions: https://formacio.ddgi.cat/faqs/) per tal que puguem oferir la vostra plaça a un altre usuari. En cas contrari, la vostra absència podrà ser penalitzada.

Objectius del curs:

  • Conèixer les obligacions de transparència que afecten els ens locals i els recursos que aquests tenen a la seva disposició.
  • Adquirir els coneixements tècnics necessaris per avaluar l’estat de compliment normatiu de la informació publicada al portal de transparència.
  • Revisar i actualitzar la informació publicada al portal de transparència.
  • Publicar l’avaluació del compliment normatiu en matèria de transparència al portal.

 

Continguts del curs:

  1. Línies bàsiques sobre transparència
  2. Compliment normatiu en matèria de transparència
  3. Revisió i actualització de la informació publicada al portal de transparència dels blocs següents:
    • Transparència en la informació institucional i organitzativa
    • Transparència en la gestió econòmica
    • Transparència en l’acció de govern i normativa
    • Transparència en els contractes, convenis i subvencions
    • Transparència en el catàleg de serveis i tràmits
  1. Publicació de l’avaluació del compliment normatiu al portal de transparència.

 

S’expedirà un certificat d’assistència i aprofitament als participants  que hagin assistit al 80% de les hores i superat la prova final.

 

REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE DIPUTACIÓ DE GIRONA

QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ
  • Personal d’ens locals de la demarcació de Girona.
CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS
  • Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (ex. cos de policia, tècnics d’àrees concretes…etc), nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, cosa que s’especificarà concretament en cada curs.
  • En la resta de casos serà per ordre d’inscripció segons aforament.
INSCRIPCIONS
  • Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació, tals com adreça, municipi, telèfon etc.
  • Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu, no s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
  • És necessari tenir les dades com DNI, nom i els dos cognoms ben escrits, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.
(Si us plau, reviseu el vostre usuari a EL MEU COMPTE a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat) per tal d’evitar ser exclosos de les formacions per aquests motius)
 
CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA
  • Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80% de la totalitat del curs.
  • En les formacions presencials, els usuaris haureu de signar la vostra presència a l’entrada i sortida, en les virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que us apareixeran en format pregunta a la vostra pantalla en diferents moments de la sessió i haureu de clicar conforme l’esteu seguint, així com superar una prova d’assoliment.
  • Altrament, cal que quan cliqueu estigueu degudament acreditats al Zoom amb el vostre nom, cognoms i ens local al qual pertanyeu per poder-vos identificar, en cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència. 
  • Es requereix l’ús d’ordinador en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils, per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com la disponibilitat de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament a la formació.
  • El fet de formalitzar la inscripció d’un curs, comporta l’acceptació dels requisits esmentats per part de la persona inscrita.

Gratuït

:
01/06/2025 00:00 - 06/10/2025 10:00
:
07/10/2025 - 31/10/2025
:
30
:
Curs virtual