
La gestió del servei de cementiri 2025
Esteve Grima Moral, director de Serveis i Titularitat Funerària de Cementiris de Barcelona, SA, Elena Medina Rodríguez, advocada - Serveis Jurídics de Cementiris de Barcelona, SA, Roser Malagelada Moner, cap de secció del servei d’Assistència i Cooperació als Municipis i Eduard Pons Ramos, tècnic de cementiris de la Diputació de Girona
Secretaris, tècnics i personal administratiu dels ajuntaments encarregats de la gestió administrativa de cementiris municipals d'ens locals de la demarcació de Girona.
Dates: 21 d’octubre de 2025
Horari: de 9.00 h a 13.00 h
Aforament màxim: 120 persones
Si preveieu que un cop inscrits no hi podreu assistir, cal clicar el botó de BAIXA VOLUNTÀRIA, dins del termini d’inscripció (Instruccions: https://formacio.ddgi.cat/faqs/) per tal que puguem oferir la vostra plaça a un altre usuari. En cas contrari, els absentismes seran penalitzats.
Presentació dels models de documents dels procediments més habituals en la gestió dels cementiris: concessió de dret funerari, canvi de titularitat, extinció del dret funerari, inhumació i exhumació. Es tractaran les principals problemàtiques que es donen relacionades amb aquests procediments.
Continguts del curs:
- Presentació de models.
- Explicació dels cinc procediments i supòsits pràctics.
- Espai de debat.
Podeu fer arribar les vostres consultes sobre la temàtica del curs, que tractarem durant l’activitat formativa, fins al 10 d’octubre de 2025, a l’adreça electrònica infocementiris@ddgi.cat.
S’expedirà un certificat d’assistència als participants que hagin assistit al 80% de les hores.
REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE DIPUTACIÓ DE GIRONA
- Personal d’ens locals de la demarcació de Girona.
- Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (ex. cos de policia, tècnics d’àrees concretes…etc), nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, cosa que s’especificarà concretament en cada curs.
- En la resta de casos serà per ordre d’inscripció segons aforament.
- Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació, tals com adreça, municipi, telèfon etc.
- Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu, no s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
- És necessari tenir les dades com DNI, nom i els dos cognoms ben escrits, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.
- Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80% de la totalitat del curs.
- En les formacions presencials, els usuaris haureu de signar la vostra presència a l’entrada i sortida, en les virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que us apareixeran en format pregunta a la vostra pantalla en diferents moments de la sessió i haureu de clicar conforme l’esteu seguint, així com superar una prova d’assoliment.
- Altrament, cal que quan cliqueu estigueu degudament acreditats al Zoom amb el vostre nom, cognoms i ens local al qual pertanyeu per poder-vos identificar, en cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència.
- Es requereix l’ús d’ordinador en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils, per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com la disponibilitat de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament a la formació.
- El fet de formalitzar la inscripció d’un curs, comporta l’acceptació dels requisits esmentats per part de la persona inscrita.
Gratuït
04/08/2025 00:00 - 20/10/2025 10:00
21/10/2025 - 21/10/2025
5
Curs presencial
Aula Magna de Casa Cultura - Pl. Hospital 6, 17002 - Girona
Girona, Gironès