
Dret d’accés dels càrrecs electes (2025)
Helena Dorca i Arau, Consultora especialitzada en transparència i bon govern, amb més de 10 anys d'experiència en la implementació i gestió de portals de transparència i accés a la informació. Fundadora d'HDAdvice, assessora a administracions públiques en la millora de la comunicació institucional i la rendició de comptes.
27 de maig de 2025
Horari: de 10h a 13h
AF:100
Si preveieu que un cop inscrits no hi podreu assistir, cal clicar el botó de BAIXA VOLUNTÀRIA, dins del termini d'inscripció (Instruccions: https://formacio.ddgi.cat/faqs/) per tal que puguem oferir la vostra plaça a un altre usuari. En cas contrari, la vostra absència podrà ser penalitzada.
Objectius del curs
Obtenir una visió bàsica i pràctica sobre el dret d’accés dels càrrecs electes.
Continguts del curs
El curs consta d’una sessió que s’estructura en tres mòduls amb els continguts següents:
Règim específic de l’accés dels càrrecs electes locals
Visió pràctica sobre el dret d’accés dels càrrecs electes
Models de documents per a la tramitació del dret d’accés a la informació pública dels càrrecs electes (LBRL)
S’expedirà un certificat d’assistència als participants que hagin assistit al 80 % del curs.
REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE LA DIPUTACIÓ DE GIRONA
QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ
- Personal dels ens locals de la demarcació de Girona.
CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS
- Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (p. ex., cos de policia, tècnics d’àrees concretes, etc.) o al nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, la qual cosa s’especificarà en cada activitat.
- En la resta de casos, se seguirà el criteri d’ordre d’inscripció, d’acord amb l’aforament.
INSCRIPCIONS
- Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació completades (adreça, municipi, telèfon, etc.).
- Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu. No s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
- És necessari introduir ben escrites les dades del DNI i del nom i els dos cognoms, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.
(Si us plau, reviseu el vostre usuari a «El meu compte», a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat), per evitar que se us exclogui de les formacions pels motius esmentats.)
CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA
- Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80 % del curs.
- En les formacions presencials, els usuaris han de signar el full d’assistència. En les formacions virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que apareixeran en format pregunta a la pantalla de l’usuari en diferents moments de la sessió i que haurà de clicar a mesura que vagin apareixent. També caldrà superar una prova d’assoliment.
- Cal que els alumnes estiguin degudament acreditats a la plataforma Zoom, amb el nom, els cognoms i l’ens local al qual pertanyen per poder-se identificar. En cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència.
- Es requereix l’ús d’ordinador —en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils— per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com disposar de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament en la formació.
- La formalització de la inscripció a un curs comporta que la persona inscrita accepta els requisits d’accés, participació, gravació si s’escau i expedició de certificats anteriors.
Gratuït
14/02/2025 00:00 - 26/05/2025 10:00
27/05/2025 - 27/05/2025
3
Curs virtual