Xarxes Socials a l’administració pública 2023

Area:

Eva Romeu i Grau, directora de comunicació i Màrqueting a byBarber Agency. CEO y CO-FOUNDER.

Personal gestor o futur gestor de la comunicació a les xarxes socials de l’administració pública

15, 19, 21, 23, 26 i 28 de juny de 2023
de 9.30h a 12.30h
Plataforma ZOOM

AF: 25

 

Objectius del curs:

  • Comprendre l’impacte de les xarxes socials en el context digital i l’evolució.
  • Conèixer les diferents xarxes socials i les seves característiques.
  • Conèixer les principals aplicacions de les xarxes socials a l’Administració pública.
  • Conèixer les principals funcions de la gestió administrativa de les xarxes socials.
  • Conèixer els avantatges d’integrar serveis de l’Administració pública a la xarxa.
  • Conèixer i aplicar les principals recomanacions per a un ús segur de les xarxes socials.
  • Saber detectar i gestionar situacions de conflictivitat i crisi en entorns digitals.
  • Entendre com aplicar estratègies amb accions concretes per aconseguir objectius comunicatius.
  • Saber interpretar les dades i mètriques que ens proporcionen els diferents canals socials.
  • Conèixer alguns exemples d’ús correcte i de mal ús de les xarxes en l’Administració pública.

 

Continguts del curs:

Sessió 1: El panorama de la Comunicació Digital el 2023.

  • En aquesta sessió, explorarem les plataformes de xarxes socials més populars, com ara Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i TikTok i identificar com l’administració pública les pot utilitzar per connectar-se amb els ciutadans i millorar la comunicació.
  • Veurem casos d’èxit d’altres governs o administracions públiques que han utilitzat les xarxes socials per a comunicar-se amb els ciutadans.
  • Definirem l’Estratègia de xarxes socials tot treballant en definir un Pla de comunicació a Xarxes socials tractant els punts claus com ara: objectius que voleu aconseguir, identificar el públic objectiu, seleccionar les plataformes de xarxes socials adequades, definir la veu i el to del contingut, i establir les polítiques i les directrius de contingut.
  • Aspectes de Reputació Digital, Gestió de Crisi. Exemples.

Sessió 2 :  LinkedIn.

  • El professional de l’administració pública utilitza LinkedIn per a connectar-se amb altres professionals del mateix camp, compartir coneixements i promoure el seu perfil professional. Aprendrem a gestionar, optimitzar i comunicar de forma adequada.
  • Creació i/o optimització de la Pàgina de LinkedIn, Aprendrem a gestionar-la de forma estratègica i entendrem les mètriques més rellevants per analitzar-ne els resultats.

Sessió 3: Twitter

  • Twitter: Usos estratègics del canal per a l’administració pública. Com tenir una presència corporativa adequada i rellevat. Best praxis en comunicació efectiva.
  • Gestió de Crisis: Veurem casos reals de gestió de crisi en aquesta xarxa i crearem el protocol de crisi àgil i adaptat a diferents situacions i casuístiques.

Sessions 4 i 5: Facebook i Instagram: Les dues xarxes socials connectades entre si i perquè són tan diferents.

  • Identificarem el públic objectiu de cada xarxa per crear l’estratègia de comunicació efectiva i millorar l’engagement, la satisfacció, la segmentació i la imatge de marca.
  • Aprendrem a compartir informació rellevant per a la població, farem pràctica de publicar actualitzacions de forma sobre notícies i esdeveniments locals.
  • Ús de les imatges i vídeos A Instagram i Facebook, les imatges i els vídeos són molt importants.
  • Aprendrem a fer servir eines per crear imatges atractives i vídeos curts per a captar l’atenció dels usuaris.
  • Fomentarem i aprendrem a gestionar la participació a les xarxes socials i establirem el llenguatge correcte i les respostes a donar.
  • Aprendrem a monitoritzar els comentaris i les preguntes.

Sessió 6: Altres canals fonamentals de comunicació:

  • Google perfil d’empresa: Importància de l’eina a Google Maps. SEO, posicionament i Informació als usuaris.
  • TikTok: com arribem al públic més jove? Estratègia de canal, efectivitat i creació de contingut optimitzat.
  • Telegram i Whatsapp: Molt més que canals de missatgeria per connectar amb els ciutadans. Com crear i gestionar el canal de difusió de noticies i comunicats.
  • Exemples actuals i casos d’èxit de perfils de l’administració pública a aquestes xarxes

IMPORTANT:

  • Les sessions estan plantejades de forma totalment pràctica
  • Els participants han de tenir ordinador i mòbil per treballar a classe, així com la càmera oberta i micròfon disponible per fer intervencions.
  • A cada sessió hi ha activitats pensades per implementar in situ els coneixements adquirits.
  • Es mostraran i treballarem amb eines de gestió, mètriques, productivitat i disseny gratuïtes o freemium.
  • La planificació de les sessions és una previsió i s’adaptarà a les necessitats reals del grup.

 

S’expedirà un certificat d’assistència i aprofitament als participants  que hagin assistit al 80% de les hores i superat la prova final.

 

REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE DIPUTACIÓ DE GIRONA

QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ
  • Personal d’ens locals de la demarcació de Girona.
CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS
  • Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (ex. cos de policia, tècnics d’àrees concretes…etc), nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, cosa que s’especificarà concretament en cada curs.
  • En la resta de casos serà per ordre d’inscripció segons aforament.
INSCRIPCIONS
  • Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació, tals com adreça, municipi, telèfon etc.
  • Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu, no s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
  • És necessari tenir les dades com DNI, nom i els dos cognoms ben escrits, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.
(Si us plau, reviseu el vostre usuari a EL MEU COMPTE a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat) per tal d’evitar ser exclosos de les formacions per aquests motius)
 
CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA
  • Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80% de la totalitat del curs.
  • En les formacions presencials, els usuaris haureu de signar la vostra presència, en les virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que us apareixeran en format pregunta a la vostra pantalla en diferents moments de la sessió i haureu de clicar conforme l’esteu seguint, així com superar una prova d’assoliment.
  • Altrament, cal que quan cliqueu estigueu degudament acreditats al Zoom amb el vostre nom, cognoms i ens local al qual pertanyeu per poder-vos identificar, en cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència. 
  • Es requereix l’ús d’ordinador en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils, per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com la disponibilitat de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament a la formació.
  • El fet de formalitzar la inscripció d’un curs, comporta l’acceptació dels requisits esmentats per part de la persona inscrita.

Gratuït

:
12/05/2023 - 09/06/2023
:
15/06/2023 - 28/06/2023
:
18
:
Curs virtual