Xarxes socials en l’administració pública_2a ed

Area:

Jordi Gangolells Isanta_Consultor i docent en Màrqueting Digital & Social Media. Actualment també sóc el Responsable del departament de Marketing Digital de Pukkas.

Personal tècnic de l’administració local de les àrees de Desenvolupament Econòmic Local, Cultura, Medi Ambient, Participació ciutadana... de la demarcació de Girona

Dates: 16, 18, 23 i 30 de novembre de 2022
Horari de 10h a 13h
4 sessions de 3h - 12h videoconferència + 4h treball individual (1h per sessió)

Per tal d'accedir als nostres cursos de formació necessitem que les vostres dades estiguin actualitzades a "El meu compte" del portal de formació:
. Nom
. Els dos cognoms
. Omplir els camps amb les dades de l'ens, càrrec, departament, etc.
. Es requereix el mail corporatiu, que us identifica com a personal d'ens local.

Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80% de la totalitat del curs.
AF:20/25

Aquest curs consta de 12h + 4h de treball individual, per tant, als assistents que resultin aptes del treball se’ls expedirà un certificat d’Assistència i aprofitament.

El docent iniciarà el curs fent un repàs amb temari bàsic i acabarà amb un nivell més avançat.

Objectius del curs

  • Comprendre l’impacte de les xarxes socials en el context digital i la seva evolució.
  • Conèixer les diferents xarxes socials y les seves característiques.
  • Conèixer les principals aplicacions de les XXSS en l’administració pública.
  • Conèixer les principals funcions de la gestió administrativa de les xarxes socials.
  • Conèixer els avantatges d’integrar serveis de l’administració pública a la xarxa.
  • Conèixer i aplicar les principals recomanacions per l’ús segur de les xarxes socials.
  • Saber detectar i gestionar situacions de conflictivitat i crisis en entorns digitals.
  • Entendre com aplicar estratègies amb acciones concretes per tal d’aconseguir objectius comunicatius.
  • Saber interpretar les dades i mètriques que ens proporcionen els diferents canals socials.
  • Conèixer alguns exemples d’un correcte i /o mal ús de les xarxes en l’administració pública.

 

Continguts del curs 

Part 1 (3h)

  1. La comunicació com a eix principal de les relacions institucionals.
    1. Introducció al paradigma digital. La importància de la informació en el consumidor.
    2. Principis bàsics de la comunicació digital.
    3. Bones pràctiques i aplicació del Social Media Optimization.

 

  1. Estratègies de comunicació i màrqueting digital a internet per a l’administració pública i les entitats locals.
    1. Definir objectius: metes i SMART.
    2. Estratègia de segmentació i posicionament de marca.
    3. Captació de nous usuaris.
    4. Fidelització de la comunitat.

Part 2 (3h)

  1. Control de la presència digital: els aspectes més rellevants.
    1. La importància del posicionament orgànic: SEO.
    2. Geofacing: SEO Local.
    3. Mobile fist Index, responsive, UX, UI.
    4. Marketing de continguts
      1. Blog/Espai actualitat
      2. Espai premsa.
  • Social Room.
  1. Newsletters.
  1. Reputació digital. Gestió de crisis de reputació.

Part 3 (3h)

 

  1. L’ús de les xarxes socials a l’administració pública.
    1. Evolució del paradigma de les Xarxes Socials.
    2. Selecció dels canals: coneixement del nostre públic.
    3. Les xarxes socials: funcionalitats i estratègies aplicables.
      1. Facebook: Multifuncionalitat integrable.
      2. Twitter: l’atenció al ciutadà/usuari
  • Instagram: Visual Branding & Visual Engagement
  1. LinkedIn: Relacions professionals. De tu a tu.
  2. Tik Tok: Una nova interpretació del món digital.
  3. Telegram: Canal d’informació 24h.
  • YouTube: Videobranding, Storytelling i molt més.

Part 4 (3h)

  1. Gestió i productivitat en entorns digital.
    1. Eines de gestió de xarxes socials: Business Suite Facebook
    2. Twitter vs. Tweetdeck
    3. Creativitat i disseny en pocs passos: Canva, Visme, Edit, Crello.
    4. Plataformes d’integració de canals: Hootsuite, Metricool.

 

  1. Les dades, un “must” en la seva interpretació i anàlisis.
    1. Importancia de l’anàlisis en el entorn digital.
    2. Mètriques i KPI. Selecció i significat.
    3. Interpretació de les Social Insights més bàsiques.
    4. Un món per descobrir: comparativa i correlació de dades.
  • Activitat 1: Debat sobre l’aplicació de les xarxes socials a les entitats públiques.
  • Activitat 2: Debat sobre el futur de les xarxes socials i les noves generacions.
  • Activitat 3: Debat sobre: “Twitter mai morirà. O sí?”

 

REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE DIPUTACIÓ DE GIRONA

QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ
  • Personal d’ens locals de la demarcació de Girona.
CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS
  • Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (ex. cos de policia, tècnics d’àrees concretes…etc), nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, cosa que s’especificarà concretament en cada curs.
  • En la resta de casos serà per ordre d’inscripció segons aforament.
INSCRIPCIONS
  • Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació, tals com adreça, municipi, telèfon etc.
  • Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu, no s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
  • És necessari tenir les dades com DNI, nom i els dos cognoms ben escrits, amb les májúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.
(Si us plau, reviseu el vostre usuari a EL MEU COMPTE a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat) per tal d’evitar ser exclosos de les formacions per aquests motius)
 
CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA
  • Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80% de la totalitat del curs.
  • En les formacions presencials, els usuaris haureu de signar la vostra presència, en les virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que us apareixeran en format pregunta a la vostra pantalla en diferents moments de la sessió i haureu de clicar conforme l’esteu seguint.
  • Altrament, cal que quan cliqueu estigueu degudament acreditats al Zoom amb el vostre nom, cognoms i ens local al qual pertanyeu per poder-vos identificar, en cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència. 
  • Es recomana l’ús d’ordinador en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils, per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com la disponibilitat de càmera i micròfon per poder participar activament a la formació.
  • El fet de formalitzar la inscripció d’un curs, comporta l’acceptació dels requisits esmentats per part de la persona inscrita.

Gratuït

:
01/09/2022 - 30/09/2022
:
16/11/2022 - 30/11/2022
:
16
:
Curs virtual