Pla de mesures antifrau i control de primer nivell dels fons provinents del MRR 2025


Mireia Yáñez, iServeis Einstic SL

Personal dels ens locals de la demarcació de Girona, preferència al personal d’ajuntaments de menys de 5.000 habitants.

Data: 4 de juny de 2025

Horari: de 10 h a 12 h

Modalitat: en línia a través de la plataforma Zoom. Els inscrits trobareu l’enllaç al Moodle el mateix dia del curs (Instruccions: https://formacio.ddgi.cat/faqs/)

ImportantEs requereix l’ús d’ordinador en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils, per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com la disponibilitat de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament a la formació. En cas contrari, no es permetrà a l’usuari assistir a la formació i no s’expedirà certificat de cap tipus.

AF:150
Si preveieu que un cop inscrits no hi podreu assistir, cal clicar el botó de BAIXA VOLUNTÀRIA, dins del termini d’inscripció (Instruccions: https://formacio.ddgi.cat/faqs/) per tal que puguem oferir la vostra plaça a un altre usuari. En cas contrari, els absentismes podran ser penalitzats.

Objectius del curs

Donar a conèixer com s’apliquen les mesures antifrau i proporcionar una metodologia per dur a terme el control de primer nivell dels projectes finançats amb fons Next Generation EU.

 

Continguts del curs 

  1. Pla de mesures antifrau: contingut, tràmits i documents per aprovar-lo, seguiment i avaluació.
  • Normativa.
  • Proposta d’índex i annexos del pla de mesures antifrau.
  • Difusió, publicitat i transparència.

 

  1. L’avaluació del risc de frau: DACI (declaració d’absència de conflicte d’interessos), aplicació MINERVA, models i procediments que cal seguir.
  • L’Ordre HFP/55/2023.
  • El procediment per abordar els conflictes d’interessos: DACI, signataris, aplicacions.
  • Sistema de banderes de MINERVA i anàlisi del resultat del procediment d’anàlisi de conflictes d’interessos a MINERVA.
  • Annexos II i III de l’Ordre HFP/1030/2021: autoavaluacions.

 

  1. Sistema intern d’alertes: com s’implementa, aprovació, nomenament del responsable, activació del canal d’alertes.
  • Característiques del sistema intern d’alertes antifrau.
  • Aprovació del protocol intern d’alertes.
  • Establiment de canals segurs i accessibles i amb traçabilitat.

 

  1. Control de nivell 1: pla de control intern (PCI).
  • Què és, com s’aplica.
  • Òrgans i unitats que el conformen, qui el forma, quines tasques té.
  • Informe de control anual i llista de control i verificació.

 

S’expedirà un certificat d’assistència als participants  que hagin assistit al 80% de les hores.

 

REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE DIPUTACIÓ DE GIRONA

QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ
  • Personal d’ens locals de la demarcació de Girona.
CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS
  • Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (ex. cos de policia, tècnics d’àrees concretes…etc), nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, cosa que s’especificarà concretament en cada curs.
  • En la resta de casos serà per ordre d’inscripció segons aforament.
INSCRIPCIONS
  • Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació, tals com adreça, municipi, telèfon etc.
  • Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu, en cas de no disposar-ne, a les inscripcions fetes amb el correu personal es requerirà el correu corporatiu d’un superior jeràrquic que validi la inscripció.
  • És necessari tenir les dades com DNI, nom i els dos cognoms ben escrits, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.
(Si us plau, reviseu el vostre usuari a EL MEU COMPTE a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat) per tal d’evitar ser exclosos de les formacions per aquests motius)
 
CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA
  • Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80% de la totalitat del curs.
  • En les formacions presencials, els usuaris haureu de signar la vostra presència a l’entrada i sortida, en les virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que us apareixeran en format pregunta a la vostra pantalla en diferents moments de la sessió i haureu de clicar conforme l’esteu seguint, així com superar una prova d’assoliment, si s’escau.
  • Altrament, cal que quan cliqueu estigueu degudament acreditats al Zoom amb el vostre nom, cognoms i ens local al qual pertanyeu per poder-vos identificar, en cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència. 
  • Es requereix l’ús d’ordinador en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils, per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com la disponibilitat de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament a la formació. En cas contrari, no s’expedirà cap certificat acreditatiu.
  • El fet de formalitzar la inscripció d’un curs, comporta l’acceptació dels requisits esmentats per part de la persona inscrita.

Gratuït

:
15/05/2025 00:00 - 03/06/2025 10:00
:
04/06/2025 - 04/06/2025
:
2
:
Curs virtual