FORMACIÓ INTERNA: Taller de prevenció i gestió de conflictes d’interessos 2024
Concepción Campos Acuña. Doctora en dret per la Universitat de Santiago de Compostel·la. Té un màster en dret de les administracions i institucions públiques, i és especialista en gestió pública local. Secretària (actualment en excedència) del govern local de l’Ajuntament de Vigo. Professora col·laboradora a INAP, CEDDET, EGAP, FEMP, FEGAMP, FIASEP, USC i UAB, entre d’altres. És membre tècnica de la Xarxa de Transparència de la FEMP i del Comitè per a la Millora de la Regulació Econòmica del Ministeri d’Economia i Competitivitat i del Grup de Treball de la Comissió de Societat de la Informació i Noves Tecnologies de la FEMP. És professora associada de dret administratiu a la Universitat Rovira i Virgili.
Personal de la Diputació de Girona i el seu grup institucional.
Dimecres, 5 de juny de 2024
Horari: de 9h a 14 h
Metodologia virtual a través de la plataforma Zoom
Penjarem l'enllaç al Moodle, en cas de dubte de com entrar-hi, podeu consultar l'apartat de FAQs del portal de formació.
AF:40
Objectius del curs
- Adquirir coneixements teòrics sobre la prevenció i la gestió del conflicte d’interessos.
- Identificar, delimitar i comprendre la figura del conflicte d’interessos, a fi de facilitar-ne la detecció i la resolució.
- Aplicar aquests coneixements en exercicis pràctics relacionats amb l’activitat habitual de l’Administració.
- Disposar d’eines per a la gestió dels riscos associats.
Continguts del curs
- El conflicte d’interessos en la gestió pública local: concepte i tipologia (aparent,
potencial i real). - Figures afins en la legislació: abstenció i recusació i supòsits d’incompatibilitat
en l’àmbit local. - La gestió dels conflictes d’interessos com a mesura de prevenció del frau i la
corrupció. - Referència especial a l’Ordre HFP 1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es
configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència. - El paper de la declaració d’absència de conflictes d’interessos com a mesura de
contingència del risc de frau i corrupció. - Mesures per abordar la gestió dels conflictes d’interessos: aspectes de
procediment i especialitats de la contractació pública. - Les especialitats del món local: la dualitat política i d’empleats públics.
- Declaracions de béns, interessos i situacions dels membres de la
corporació i titulars de llocs directius.
En la primera part s’exposaran els principals aspectes reguladors que afecten la gestió dels conflictes d’interessos. L’enfocament serà pràctic i directe.
Després de la pausa, es treballarà en grups de quatre o cinc persones (sales de zoom), per identificar, delimitar i comprendre la figura del conflicte d’interessos; gestionar els riscos associats, i posar en comú conclusions i punts de vista.
S’expedirà un certificat d’assistència i aprofitament als participants que hagin assistit al curs i superat la prova final.
REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE LA DIPUTACIÓ DE GIRONA
QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ
- Personal de la Diputació de Girona i el seu grup institucional.
CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS
- Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (p. ex., cos de policia, tècnics d’àrees concretes, etc.) o al nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, la qual cosa s’especificarà en cada activitat.
- En la resta de casos, se seguirà el criteri d’ordre d’inscripció, d’acord amb l’aforament.
INSCRIPCIONS
- Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació completades (adreça, municipi, telèfon, etc.).
- Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu. No s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
- És necessari introduir ben escrites les dades del DNI i del nom i els dos cognoms, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.
(Si us plau, reviseu el vostre usuari a «El meu compte», a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat), per evitar que se us exclogui de les formacions pels motius esmentats.)
CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA
- Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80 % del curs.
- En les formacions presencials, els usuaris han de signar el full d’assistència. En les formacions virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que apareixeran en format pregunta a la pantalla de l’usuari en diferents moments de la sessió i que haurà de clicar a mesura que vagin apareixent. També caldrà superar una prova d’assoliment.
- Cal que els alumnes estiguin degudament acreditats a la plataforma Zoom, amb el nom, els cognoms i l’ens local al qual pertanyen per poder-se identificar. En cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència.
- Es requereix l’ús d’ordinador —en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils— per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com disposar de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament en la formació.
- La formalització de la inscripció a un curs comporta que la persona inscrita accepta els requisits d’accés, participació, gravació si s’escau i expedició de certificats anteriors.
Gratuït
21/05/2024 - 04/06/2024
05/06/2024 - 05/06/2024
5
Curs virtual