Habidata. Aplicació de gestió de dades d’habitatge dels ens local 2024
Ivan Muñoz, consultor d’Integra, Eduard Pallarès i Anna Pla, tècnics de la secció d’Habitatge de la Diputació de Girona
Les sessions estan orientades al cos tècnic, al personal administratiu i als càrrecs electes dels ajuntaments i els consells comarcals, i a les entitats de la demarcació de Girona que tinguin relació amb l’àmbit de l’habitatge.
Data: dimarts 26 de novembre de 2024
Hora: de 10 a 13.00 h
Modalitat: en línia a través de la plataforma Zoom
AF:40
Si preveieu que un cop inscrits no hi podreu assistir, cal clicar el botó de BAIXA VOLUNTÀRIA, dins del termini d'inscripció (Instruccions: https://formacio.ddgi.cat/faqs/) per tal que puguem oferir la vostra plaça a un altre usuari.
Objectiu del curs
L’objectiu principal és explicar als ens locals l’aplicació de gestió de dades d’habitatge dels ens locals Habidata. Aquesta eina facilita la gestió i l’anàlisi de les dades relacionades amb les polítiques locals d’habitatge a través de la informació generada pel mateix ens local, i està inclosa com a recurs en el Pla de Serveis en l’Àmbit de l’Habitatge de la Diputació de Girona.
Habidata és un recurs gratuït per als ajuntaments que permet gestionar des del mateix ens les dades dels habitatges i dels usuaris del seu territori amb la finalitat de millorar la gestió de les polítiques locals.
Engloba un gran ventall d’actuacions i gestions locals i disposa dels mòduls de gestió de l’habitatge següents:
- Principal: conté informació bàsica sobre l’habitatge i sobre l’usuari.
- Actuacions i atencions: detalla els diferents programes i permet incorporar informació sobre les gestions locals i les atencions realitzades.
- Gestió del parc: conté informació sobre l’obtenció i la gestió dels habitatges destinats a polítiques socials i sobre les incidències i el manteniment.
- Habitatge buit: conté informació ampliada per a la gestió de l’habitatge buit en l’àmbit local i permet la creació d’un registre d’habitatges buits locals.
- Emergència habitacional: conté informació sobre la mesa d’emergència, el servei d’intermediació en l’àmbit de l’habitatge i les ocupacions irregulars.
- Estalvi energètic i pobresa energètica: conté informació relacionada amb les actuacions del Programa d’Estalvi Energètic i Pobresa Energètica.
En aquesta jornada s’exposarà el funcionament de l’aplicació, les diferents gestions que poden dur a terme els ens locals i el potencial d’explotació de la informació gestionada.
Programa
- Habidata
- Mòduls
- Navegació
- Utilitats
- Indicadors
- Visualització de dades
- Protecció de dades
S’expedirà un certificat d’assistència als participants que hagin assistit al 80 % de la jornada.
REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE LA DIPUTACIÓ DE GIRONA
QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ
- Personal dels ens locals de la demarcació de Girona.
CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS
- Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (p. ex., cos de policia, tècnics d’àrees concretes, etc.) o al nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, la qual cosa s’especificarà en cada activitat.
- En la resta de casos, se seguirà el criteri d’ordre d’inscripció, d’acord amb l’aforament.
INSCRIPCIONS
- Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació completades (adreça, municipi, telèfon, etc.).
- Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu. No s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
- És necessari introduir ben escrites les dades del DNI i del nom i els dos cognoms, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.
(Si us plau, reviseu el vostre usuari a «El meu compte», a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat), per evitar que se us exclogui de les formacions pels motius esmentats.)
CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA
- Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80 % del curs.
- En les formacions presencials, els usuaris han de signar el full d’assistència. En les formacions virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que apareixeran en format pregunta a la pantalla de l’usuari en diferents moments de la sessió i que haurà de clicar a mesura que vagin apareixent. També caldrà superar una prova d’assoliment.
- Cal que els alumnes estiguin degudament acreditats a la plataforma Zoom, amb el nom, els cognoms i l’ens local al qual pertanyen per poder-se identificar. En cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència.
- Es requereix l’ús d’ordinador —en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils— per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com disposar de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament en la formació.
- La formalització de la inscripció a un curs comporta que la persona inscrita accepta els requisits d’accés, gravació si s’escau, participació i expedició de certificats.
Gratuït
31/07/2024 - 25/11/2024
26/11/2024 - 26/11/2024
3
Curs virtual