El dret d’accés a la informació pública 2023

Area:

Objectius del curs

L’objectiu de la jornada és aprofundir en la naturalesa jurídica del dret d’accés a la informació pública regulat a les lleis de transparència; diferenciar el dret d’accés de la resta de regulacions especials de dret d’accés a la informació pública; conèixer el procediment de tramitació de les sol·licituds i expedients de dret d’accés a la informació pública en l’àmbit local amb una menció especial de l’aplicació de límits i de la protecció de dades; conèixer els òrgans que vetllen pel compliment i les garanties del dret d’accés a la informació pública, les seves funcions, la seva doctrina i els criteris interpretatius, i aprofundir en els casos més comuns en l’àmbit local.

Continguts del curs

  • Aspectes generals del dret d’accés a la informació pública, regulacions especials, tramitació de sol·licituds i límit de la protecció de dades.
  • Casos pràctics en l’àmbit local sobre l’impacte del límit de la protecció de dades en la tramitació de sol·licituds i el règim especial dels càrrecs electes.

 

S’expedirà un certificat d’assistència als participants  que hagin assistit al 80% de les hores.

 

REQUISITS D’ACCÉS, PARTICIPACIÓ I EXPEDICIÓ DE CERTIFICATS ALS CURSOS QUE OFERIM DES DE DIPUTACIÓ DE GIRONA

QUI POT ACCEDIR A LA FORMACIÓ
  • Personal d’ens locals de la demarcació de Girona.
CRITERI D’ACCEPTACIÓ DE LES INSCRIPCIONS
  • Depenent del curs, es donarà prioritat a determinats perfils d’usuari (ex. cos de policia, tècnics d’àrees concretes…etc), nombre d’inscrits d’un mateix ens o àrea geogràfica, cosa que s’especificarà concretament en cada curs.
  • En la resta de casos serà per ordre d’inscripció segons aforament.
INSCRIPCIONS
  • Cal estar degudament inscrit al portal de formació, amb les dades de la corporació, tals com adreça, municipi, telèfon etc.
  • Cal inscriure’s amb el correu electrònic corporatiu, no s’admetran inscripcions fetes amb el correu personal.
  • És necessari tenir les dades com DNI, nom i els dos cognoms ben escrits, amb les majúscules corresponents, ja que seran les que constaran automàticament als certificats d’assistència.
(Si us plau, reviseu el vostre usuari a EL MEU COMPTE a l’enllaç Portal de formació de la Diputació de Girona (ddgi.cat) per tal d’evitar ser exclosos de les formacions per aquests motius)
 
CERTIFICATS D’ASSISTÈNCIA
  • Per poder obtenir el certificat, cal haver assistit al 80% de la totalitat del curs.
  • En les formacions presencials, els usuaris haureu de signar la vostra presència a l’entrada i sortida, en les virtuals es faran diversos controls a cada sessió, que us apareixeran en format pregunta a la vostra pantalla en diferents moments de la sessió i haureu de clicar conforme l’esteu seguint, així com superar una prova d’assoliment.
  • Altrament, cal que quan cliqueu estigueu degudament acreditats al Zoom amb el vostre nom, cognoms i ens local al qual pertanyeu per poder-vos identificar, en cas contrari, no es podrà expedir cap justificant ni certificat d’assistència. 
  • Es requereix l’ús d’ordinador en comptes de tauletes i altres dispositius mòbils, per tal d’assegurar que funcionin correctament els controls, així com la disponibilitat de càmera i micròfon, indispensables per poder participar activament a la formació.
  • El fet de formalitzar la inscripció d’un curs, comporta l’acceptació dels requisits esmentats per part de la persona inscrita.

Carles San José Amat, consultor i formador al sector públic en matèries de transparència, protecció de dades i procediment administratiu.

Empleat públic
Cos de secretaris, col·lectiu de treballadors públics i representants de l’Administració local i tot el seu sector públic de la demarcació de Girona, interessats en els àmbits de bon govern, transparència, modernització i millora de l’Administració i la participació ciutadana.

16 de juny de 2023
9.30h a 14h

AF:80

Gratuït

:
28/03/2023 - 09/06/2023
:
16/06/2023 - 16/06/2023
:
4.5
:
Curs presencial
:
Aula A de la Casa de Cultura _ Pl. Hospital 6, 17002 - Girona
Girona, Gironès